Communicatietrainingen
Versterk de communicatie met ouders!
WAT WIL JE GRAAG LEREN?
Bekijk hier ons trainingsaanbod
De communicatietrainingen van Parenticom bieden verdere professionalisering op de communicatie met ouders.
Bekijk hieronder ons aanbod speciaal ontwikkeld voor de kinderopvang.
Communiceren met ouders
Communiceren met ouders is de training voor verdere professionalisering van medewerkers in de kinderopvang in hun communicatie met ouders. Goede communicatie is een voorwaarde voor tevreden en betrokken ouders!
Gastvrijheid, de klantgerichte rondleiding
Ouders die staan voor de keuze van kinderopvang gaan ‘shoppen’. Ze verdiepen zich in het ruime aanbod en kiezen na wikken en wegen de organisatie die het best past bij hen en hun kind. Een gesprek op locatie met rondleiding, maakt deel uit van dit belangrijke keuzeproces.
Overdrachtsgesprekken
Deelnemers leren hun communicatieve vaardigheden op de juiste momenten in de overdrachtsgesprekken in te zetten: wanneer stel je een open of gesloten vraag, wanneer vat je samen, hoe laat je zien dat je actief luistert?
Schrijven voor ouderportaal
Wat de pedagogisch professionals in de overdrachtschriftjes voor ouders schrijven draagt bij aan het beeld dat ouders hebben van de kwaliteit van de opvang. De wijze waarop pedagogisch professionals de schriftelijke communicatie naar ouders toe verzorgen is heel erg bepalend voor de professionele en klantgerichte uitstraling van een organisatie.
Verwonder je klant
In de training ‘Verwonder je klant’ hebben we als doelstelling dat pedagogisch professionals het visitekaartje van de organisatie worden. Ze worden betrokken in een klantgerichte en gastvrije cultuur.
Klantgericht werken op kantoor
Medewerkers van Afdeling Planning en Plaatsing vormen in een organisatie een belangrijke schakel in klantcontacten. Het is belangrijk dat dit contact gestroomlijnd en vooral klantgericht en professioneel verloopt. Om zo de potentiële klant voor zich te winnen en de bestaande klant te behouden.