DIRECT RESULTAAT
Wat leer je tijdens deze training?
Door de ogen kijken van de klant, het begrijpen van de behoeften, wensen, situatie en ervaringen van de klant. Iedere klant is anders en heeft een andere behoefte;
Het ontwikkelen van een visie met betrekking tot klantgerichtheid en gastvrijheid: het bepalen van de servicenormen. Waar zijn we sterk in? Waar willen we in uitblinken? Waar ligt onze kracht? Waar worden wij blij van?
Het stimuleren, faciliteren en realiseren van een klantgerichte en gastvrije cultuur: welke standaards willen we halen, welke afspraken maken we gezamenlijk? We brengen samen de klantencontactmomenten in kaart;
Het belang van de kracht van enthousiasme, trots, vertrouwen en gezamenlijk doel van medewerkers. Hoe je door jouw houding en gedrag een klant een klantgerichte beleving kan geven;
Dat ook jij een klant bent van jouw collega en andersom;
Omgaan met de grenzen en belemmeringen van klantgerichtheid;
Welke typen ouders er zijn. Op welke wijze je je gedrag op verschillende typen klanten aan kunt passen;
Op welke wijze je een ontevreden klant weer fan maakt.
In de training ‘Verwonder je klant’ hebben we als doelstelling dat medewerkers het visitekaartje van de organisatie worden. Ze worden betrokken in een klantgerichte en gastvrije cultuur. Zij hebben dagelijks contact met de ouders, weten wat er leeft en weten waar zij én de klant vleugels van krijgen. We versterken wat er al is. Van blije medewerkers krijg je blije klanten en van blije klanten krijg je blije medewerkers.
Nicole van Asten
Eigenaar / Trainster
Doelgroep
Pedagogisch professionals